Laatste week Askari - Reisverslag uit Leydsdorp, Zuid-Afrika van Miranda Coobs - WaarBenJij.nu Laatste week Askari - Reisverslag uit Leydsdorp, Zuid-Afrika van Miranda Coobs - WaarBenJij.nu

Laatste week Askari

Blijf op de hoogte en volg Miranda

01 November 2015 | Zuid-Afrika, Leydsdorp

Zoals de titel al zegt, dit was mijn laatste week in het mooie Zuid-Afrika!
Maandag begonnen we met het verwijderen van bomen die op de wegen waren gevallen door de olifanten. Na het tweede ontbijt hadden de andere de askari test. Wij gingen in die tijd wormeieren zoeken in the poep van de sables. Dit was echt super leuk om te doen! Het voelde net alsof ik aan het werk was in de dierenartsenpraktijk, alleen doen ze hier sommige dingen toch een beetje anders. Na de lunch gingen we weer dieren tellen op een uitgestippelde route. Tijdens deze route kwamen we nog meer bomen tegen op de wegen, dus deze moesten we natuurlijk ook verwijderen. Waardoor ik nu een gat en twee mooie grote strepen op mijn schouder heb zitten. En voor het avondeten nog even snel volleybaltraining.
Dinsdag was het staddag. Toen we 's middags terug kwamen bij het huis en we de boodschappen aan het uitpakken waren riep Ed opeens, Cheetah bij het hek! Dus we gingen allemaal kijken en zagen toen dat hij aan het eten was van een impala die hij had gedood. In de stad hadden we een nieuwe volleybal gekocht, want die ouwe was stuk. Dus voor de avondrit gingen we de nieuwe bal nog even testen tijdens de training. Na de training hadden we dus de avondrit, toen konden we goed de etende cheetah bekijken. Tijdens deze avondrit kwamen we de volgende dieren tegen: twee leeuwen, drie etende/drinkende leeuwinnen. En vanavond was de maan super groot en natuurlijk weer super mooi om te zien!
Woensdag begonnen we met de groep in tweeen te splitsen. Ik begon met de bushwalk, het was er goed weer voor dus het was goed te doen. Tijdens de bushwalk kwamen we veel skeletten tegen, dit vond ik natuurlijk super cool om te zien. Hierna zouden wij eigenlijk Lantana moeten gaan besprenkellen, maar er waren opeens allemaal gieren om het huis, omdat de dooie impala er nog steeds lag. Dus we gingen twee uur zitten kijken totdat de gieren naar de impala zouden gaan, maar dit deden ze niet. Tijdens die twee uur kwamen we er ook achter dat er ook twee leeuwen waren in de buurt, maar die zijn ook niet te voorschijn gekomen om aan de impala te eten. Het laatste wat we hebben gedaan vandaag was het hek weer verder schilderen.
Donderdag begonnen we met het verzamelen van stenen vanuit de mijnen weer voor de boom te beschermen. Hierna hadden we weer de bird game op de laptop, dit keer in teams van twee. Dit was weer erg grappig om te doen. Na de lunch gingen we naar de hippopool, dit keer hebben we ze bekeken vanuit de lodge die daar naast gevestigd is. Dit was super cool, want we zagen ze dit keer gapen en omdat het donker word kwamen ze ook uit het water gelopen. Het was alleen een beetje te donker dus dat was wel erg jammer. Tijdens de heen/terugrit zagen we de volgende dieren: hyena's, schildpad, sevet en de dieren die we normaal ook wel zien zoals giraffe, zebra enzo.
Vrijdag draaide we de groepjes om van woensdag. Dit betekende dat wij aan de pizzaoven gingen werken, maar dit was meer alles spullen bij elkaar verzamelen zodat ze de volgende keer meteen kunnen beginnen. Vind het wel jammer dat we nu niet het eind resultaat hebben kunnen zien in het echt. Na de pizzaoven gingen we de cactussen vergiftigen, dit was weer leuk om te doen. Na de lunch was het weer tijd om de nyala camps te cleanen. Tijdens het schoonmaken van de twee laatste kampen begon het te regenen. We waren super blij toen het ook echt door ging zetten en we uiteindelijk 5mm regenen hebben gehad. Alle kleine beetjes helpen zullen we dan maar zeggen. Als laatste activiteit hadden we de pumpkin carving competition, hiervoor had ik een minion gemaakt. Die ook nog redelijk was gelukt, voor iemand die nog nooit eerder een pumpkin carving heeft gemaakt.
Zaterdag was dan de officiele laatste werkdag in Pidwa met iedereen van Askari. Omdat het mijn laatste dag was mocht ik de hele dag op de trekkerseat zitten. Ik heb een deel van de route gefilmd, ben benieuwd of het goed gelukt is. Vandaag was het alleen een uitgestippelde route rijden en de dieren tellen en daarna de nyala's tellen in de vier kampen. Omdat we deze week geen volleybalcompetitiewedstrijd hebben kunnen doen tegen de andere volunteergroep, hebben we onze eigen competitiewedstrijd gespeeld. Het was echt kapot heet, dus het was best heftig. Maar dat mocht de pret niet drukken! 's avonds gingen we een rugbywedstrijd kijken in een plaatselijk pub (cafe in een lodge dichtbij), hier hebben we gegeten, super leuk halloween feest gehad en zijn we blijven slapen. Als ontbijt kregen we een traditioneel engels ontbijt, dit was de eerste keer dat ik dat had gegeten en was lekkerder dan gedacht.
Zondag: na het ontbijt in de lodge gingen we weer terug naar het Askari huis. Toen zijn Iris en ik begonnen met onze tas in te pakken. En de rest van de dag word het denk ik zoals elke zondag hier, lekker chillen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Vanaf vandaag, zaterdag 19 september 2015, ga ik voor zes weken naar Zuid-Afrika. Hier ga ik naar toe met mijn vriendin Iris, om samen vrijwilligerswerk te gaan doen bij Askari Wilderness Conservation Programme. In deze dagboeken hoop ik jullie op een leuke manier te kunnen vertellen hoe wij dit mooie grote avontuur ervaren.

Actief sinds 19 Sept. 2015
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 5115

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 04 November 2015

Mijn eerste reisverslag

Landen bezocht: