De laatste week met deze super groep! - Reisverslag uit Leydsdorp, Zuid-Afrika van Miranda Coobs - WaarBenJij.nu De laatste week met deze super groep! - Reisverslag uit Leydsdorp, Zuid-Afrika van Miranda Coobs - WaarBenJij.nu

De laatste week met deze super groep!

Blijf op de hoogte en volg Miranda

18 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Leydsdorp

Hello,

Zoals de titel al zegt dit was de laatste week met deze geweldige mensen. Morgen (maandag) gaan zes mensen van de tien alweer weg. Deze maand is echt ontzettend snel gegaan. Doordat het deze week de laatste week was voor de meeste van ons hadden we deze week allemaal super leuke dingen tussendoor ingepland.
Maandag zijn we gestart met het moordspel wat de hele week zou duren. We kregen bij de lunch een naam, een plek en een voorwerp. Hierdoor wist je wie je moest vermoorden, waar en met wat. Het spel werd alleen gespeeld tussen de hekken van het huis. Ik moest Emma vermoorden met een horloge in de game vehicle, het is me gelukt der te vermoorden op vrijdagochtend net voordat we het hek door reden. Iris moest mij vermoorden met een deken bij de eettafel, dit is haar gelukt woensdagmiddag. Maandag hadden we weer een stad dag en daarna een ondergaandezon drive. Alleen we kwamen tijdens het rijden een bruine hyena tegen, waardoor we de zonsondergang niet op de locatie waar we wouden konden bekijken.
Dinsdag begonnen we met een rondje dieren tellen. Daarna onkruid wieden in de moestuin. Na de lunch moesten de water en voerbakken in de nyala camps weer schoon gemaakt worden, want dat was alweer twee weken geleden. Het was vandaag best heel erg warm, dus we besloten om alles op turbo snelheid schoon te maken. Ed vertelde ons dat hij nog nooit zo snel de nyala camps heeft schoon gemaakt en dat het dan ook nog goed schoon is. 's avonds gingen we naar de stad om onder de sterren de premiere van 'Bloodlions' te gaan kijken. Dit is een documentaire over leeuwen die worden gefokt om op te gaan jagen. Deze documentaire komt als het goed is op 25 oktober op discovery channel in Nederland. Als je hier meer over wilt weten kijk dan op bloodlions.org! Daarna hebben we met zijn alle in de stad gegeten.
Woensdag begonnen we met stenen te verzamelen in de mijn. Deze stenen moesten we daarna om bomen heen leggen, zodat we de bomen beschermen tegen de olifanten. In een eerder verslag heb ik al laten weten dat olifanten veel bomen stuk maken en soms gewoon om verlopen. Door scherpe stenen om de bomen heen te leggen komen de olifanten niet in de buurt van de bomen. Dit komt omdat olifanten erg gevoelige pootkussens hebbben. Hierna gingen we de dieren tellen in het zuiden van het reservaat. Op de terug weg zat ik op de trekkerseat, op het laatste stuk werd het donker, wat betekent dat de gene die op de trekkerseat eraf moet omdat het dan gevaarlijk word helemaal als je olifanten tegen komt of andere dieren van de big vife. Op de een of andere manier waren ze vergeten dat ik daar zat en reden we een groep olifanten in. Dit was echt super cool, maar ook wel een beetje spannend.
Donderdagochtend heeft het de hele tijd non stop geregend met soms onweer en bliksem erbij. Na een half uur gewacht te hebben totdat het misschien zou gaan stoppen met regenen zijn we toch maar gegaan. We gingen naar de nijlpaarden kijken, dit was in het zuiden van het reservaat en dus twee uur rijden. We waren helemaal doorweekt en koud. Na de nijlpaarden gingen we naar een andere vrijwilligersgroep waar we een volleybaltoernooi hadden. Gisteren hadden we nog even snel als een team geoefend, maar de andere groep niet. Dus we hebben makkelijk gewonnen. Het was echt super leuk, we hadden helemaal team kleding en groene strepen op ons gezicht. Doordit toernooi weet ik het zeker, ik wil weer beginnen met volleybal want ik mis die sport. 's avonds gingen we het spel zombie eclipse doen wat Emma en Robbie samen hadden georganiseerd. Het was een spannend spel in het donker in de tuin met mensen die geluiden maken als zombies en jou proberen te vermoorden als je probeert je overlevingsspullen te verzamelen. Op het eind moesten alleen Ed en ik van ons team nog naar de eindbasis, ik had alle voorwerpen dus pas als ik er was hadden we het spel overleefd. Door te tijgeren en te rennen als de brandweer hebben we het gered, alleen toen hoorde we dat het spel al was afgelopen....maar we hebben wel vet veel lol gehad!
Vrijdag kon je ervoor kiezen om met Ed mee te rijden voor een vogeldrive in de ochtend om 5 uur. Iedereen was er behalve Iris, die houd niet zo van vogels xp. Hierna gingen we weer terug naar de nijlpaarden om nu foto's te kunnen maken, want het was nu droog. Tijdens de heenreis deden we de birds wars quiz en op de terug weg de tree master quiz. Na de lunch hebben we Katie en Ed ons bedankje gegeven voor deze top maand, dit vonden ze super leuk! 's middags gingen we naar een soort van dieren opvang, maar waar ook weekelijks kinderen komen voor een week om dingen te leren over het verzorgen van de dieren, over seks en over meer dingen van het leven. Na een jaar zoeken ze die kinderen dan weerop om te kijken waar ze dan zijn beland. Ze geven ook voorlichting op scholen. Het was interessant om daar te zijn en te zien wat voor dingen ze proberen te bereiken met de dieren. 's avonds hadden we de merits en demerits ceremony. Deze hele maand kon je iedereen een merit of demerit geven op het bord. Nu gingen we kijken voor wat iedereen een had gekregen en moest je daarna een drankshot nemen. Katie en Ed hadden een powerpoint gemaakt met allemaal foto's van ons en de dieren van deze maand, super leuk! Na het avond eten hadden we karaoke, tijdens de karaoke deed ik het liedje hoe van nielson en miss montreal. Dit was super grappig want Ed en Cheese zongen elke keer het laatste word van de zin mee als achtergrond koor. Zij zijn beide Afrikaans en snapte daarom sommige woorden. Hierna hadden we een top feestavond!
Zaterdagochtend begon met op te ruimen na het feest, dit ging sneller dan gedaccht want het was geen puinhoop. Na het opruimen gingen we onze laatste route rijden met deze groep, we hebben helaas geen nieuwe dieren gezien. De rest van de dag hebben we een beetje gechild, film gekeken en spelletjes gedaan.
Zondagmiddag kwam eindelijk de zon weer terug na drie dagen hem niet gezien te hebben! Dus we konden eindelijk weer gaan zwemmen en zonnen. Voor de rest hebben we gewoon weer gechild, gek gedaan met elkaar, spelletjes gedaan en film gekeken. Het is wel raar om een paar mensen hun spullen in te zien pakken....

• 24 Oktober 2015 - 12:30

Logo:

Zo te lezen vermaak je je daar wel .
    Leest lekker weg .wat een ervaring voor je .
    Niet vergeten te genieten van de mooie natuur.
    Maar dat hoeven wij je niet te vertellen .
    Groetjes lo en margot