eerste dag askari - Reisverslag uit Leydsdorp, Zuid-Afrika van Miranda Coobs - WaarBenJij.nu eerste dag askari - Reisverslag uit Leydsdorp, Zuid-Afrika van Miranda Coobs - WaarBenJij.nu

eerste dag askari

Blijf op de hoogte en volg Miranda

21 September 2015 | Zuid-Afrika, Leydsdorp

hallo lieve volgers,

Vandaag zijn iris en ik eindelijk aangekomen in Limpopo. Hier verblijven we in een groot huis met alle vrijwilligers en organisatoren van askari. Dit gebouw staat midden in het park.
Vandaag hebben we ongeveer acht uur gereisd, vanaf ons gasthuis in Johannesburg. In Hoedspruit werden we opgehaald door de organisatoren van askari, hier kwamen alle andere vrijwilligers er ook bij, allemaal super aardige mensen. Iris en ik slapen samen met nog twee andere meiden op een kamer. Het is nog erg wennen om gesprekken aan te gaan met de andere mensen, wij zijn namelijk de enige uit Nederland. De rest komt uit Engeland of de Verenigde Staten. Het voordeel van Nederlander zijn is dat als je goed luisterd soms gesprekken van Afrikanen kan afluisteren, wat best grappig is om naar te luisteren.
Na het vertrek vanuit Hoedspruit hadden we nig even de fijd om de benen te strekken en naar de supermarkt te gaan, hierna zijn we in een keer doorgereden naar Limpopo. Tijdens de verschillende reizen hebben we al een paar dieren gespot, zoals : giraffe, bavianen, paarden, koeien, geiten en rooibokken.
Bij het ariveren van het huis kregen we de tijd om onze tassen uit te pakken voordat we een rondleiding kregen door het park. Opeens stond Ed (een van de organisatoren) voor ons neus dat we meteen naar buiten moesten, want hij had gehoord dat er een leeuw was gespot. He was namelijk al twee weken geleden dat ze een leeuw hadden gespot. Met gierende banden gingen we op zoek naar de leeuw, deze hebben we ook gevonden, een man en vrouw. Daarna zijn we door het park gaan rijden en hebben we veel en snel dieren mogen spotten zoals: olifanten, verschillende soorten vogels, honingdassen, kikker, giraffe en rooibokken. Het blijkt dat het erg zeldzaam is dat je deze dieren allemaal te gelijk ziet op een dag en dan helemaal je eerste dag. Iedereen was super blij en Ed was erg verbaasd dat dit kon.
Na dit avontuur kregen we de tijd om bij te komen van alles en had katie (de andere organisator) tijd om te koken. Dit was super lekker en ging er goed in!
Na het eten was het tijd om lekker te douche, dit verslag te type en te gaan slapen.

Welterusten trouwe lezers.
p.s. als je een reactie op dit bericht of andere berichte van mij wilt schrijven, vind ik dat alleen super leuk! Ben namelijk erg benieuwd wat jullie van mijn verhalen vinden ;)

• 21 September 2015 - 21:21

Iris Van Der Pol:

Haaayy Miranda!!
    Super gaaf klinkt het nu al! Echt leuk dat je meteen zoveel mooie dieren hebt gezien! Ik zag 2 foto's op Facebook. Super mooi!

• 21 September 2015 - 21:49

Joyce Rens:

Super leuk dat we je verhalen zo kunnen lezen Mier! Gaaf dat je al zoveel dieren gezien hebt! Veel plezier! Xx

• 22 September 2015 - 07:16

Sophia:

hey Miranda,

wat gaf zeg, met foto's erbij maakt het helemaal af

groet sophia

• 22 September 2015 - 10:31

Douwina:

Wauw

• 26 September 2015 - 12:25

Wilna:

Echt helemaal supergeweldig zo te lezen wat je ziet en meemaakt!!! Gaaf he die natuur en andere cultuur? Geniet er samen van en lieve maarnse groetjes!