Eerste week overleefd - Reisverslag uit Leydsdorp, Zuid-Afrika van Miranda Coobs - WaarBenJij.nu Eerste week overleefd - Reisverslag uit Leydsdorp, Zuid-Afrika van Miranda Coobs - WaarBenJij.nu

Eerste week overleefd

Blijf op de hoogte en volg Miranda

26 September 2015 | Zuid-Afrika, Leydsdorp

Zoals jullie weten is het alweer een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven, dit komt omdat ik heb besloten om alleen nog in de weekenden internet te gaan gebruiken. De eerste dag kwam ik er namelijk achter dat ik niet echt het idee had dat ik in the middle of know where ben, door het internet.
Deze week noemen ze de introductieweek, omdat we deze week eerst van alles hebben geleerd. We hebben praktijklessen gehad maar ook theorielessen. De theorielessen zijn soms best moeilijk om te volgen doordat alles natuurlijk in Engels is. Ik begin wel steeds meer aan het Engels te wennen en krijg steeds meer te horen dat ik het ook beter ga spreken.
Weekverslag:
Dinsdag: in de morgen: huisregels, wat te doen als er een noodsituatie in het huis is, uitleg over de verschillende hekken die er staan en hoe de elektriciteit er van te meten. in de middag: les over de verschillende herbivoor dieren in het park.
Woensdag: 's morgens: 6:30 vogels spotten, dit was leuker dan gedacht. We gingen naar een meer te toe en moesten de vogels in een boek opzoeken die we zagen. De eerste vogel die we moesten opzoeken was een grijze rijger, nooit gedacht dat ik die hier zou tegen komen. Animal manegement theorieles. 's middags: er is een deel van het park wat ze nog niet zo lang hebben en vroeger is gebruikt als boerderij. Op dit deel is dit soms nog te zien door prikkeldraad, onze taak was om dit prikkeldraad weg te halen. Dit was onze eerste team opdracht, wat super leuk was om te doen, helemaal omdat ik met de grote knipschaar mocht werken :)
Donderdag: in de ochtend werden we in twee groepen ingedeeld. Onze groep ging als eerste een ochtend wandelling maken en meteen les over de bomen die er groeien wat super cool was om te doen, we kwamen zelfs een giraffe tegen. Daarna was onze groep aan de beurt om aan de pizza oven te werken, toen ben ik er ook achter gekomen dat Ed soms Nederlands kan verstaan, omdat zoals ik al eerder heb gezegd Nederlands en Afrikaans soms erg op elkaar lijken. in de middag kregen we les hoe je moet handellen na een beet van een spin of slang en hadden we een test over de verschillende vogels die in Afrika leven.
Vrijdag: Werden we weer in twee groepen gedeeld, mijn groepje mocht beginnen met schieten, wat super vet was! We moesten schieten op een A4 waar rondjes opstonden met de diameters zo groot als de hersenen van een olifant en leeuw. Zo kon je zien of je een van die twee dieren dood zou hebben gemaakt. Ik was de enigste van me groepjes die alle kogels in een van de rondjes had. Hierna mocht mijn groepje auto gaan rijden, dit vond ik natuurlijk helemaal geweldig! Nu weet ik ook meteen dat het helemaal niet zo moeilijk is om rechts van een auto te sturen en ben ik ook meer over mijn angst heen om stijle hoge bergen op te rijden. In de middag zijn we naar een berg gereden en hebben we een groot deel van het park vanaf de boven kant gezien, wat super cool was!
Zaterdag: zijn we 's ochtends gaan rijden om alle dieren te gaan tellen van een gebied. Hierna zijn we naar twee afgesloten delen gereden waar ze nyala's fokken om te kijken hoe het met ze ging. Vanaf 11:00uur hadden we weekend!

In deze week hebben we al 3 van de big 5 gezien, dus we zijn goed bezig!

Sorry dat het verhaal zo lang was maar nu hebben jullie een samenvatting van wat we hier allemaal doen ;)

  • 26 September 2015 - 17:24

    Douwina:

    Geweldig om te lezen. Jammer dat ik nu weer een week moet wachten. Geniek van de ervaring die je op doet. Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranda

Vanaf vandaag, zaterdag 19 september 2015, ga ik voor zes weken naar Zuid-Afrika. Hier ga ik naar toe met mijn vriendin Iris, om samen vrijwilligerswerk te gaan doen bij Askari Wilderness Conservation Programme. In deze dagboeken hoop ik jullie op een leuke manier te kunnen vertellen hoe wij dit mooie grote avontuur ervaren.

Actief sinds 19 Sept. 2015
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 5138

Voorgaande reizen:

19 September 2015 - 04 November 2015

Mijn eerste reisverslag

Landen bezocht: